לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

פיוז'ן ריזלינג יבש – שלמות מענגת עם נגיעה אישית – דורון יצחקי

מאת עינת יצחקי - פיוז'ן | 18/01/2018

דורון יצחקי – יינן ישראלי :"התשוקה שלי היא לאתר בעולם הרחב את היקבים עם חומרי הגלם המצוינים ביותר, מזני הענבים המייצגים את ארץ המוצא בצורה מושלמת ואשר מהם ניתן ליצור את היין המענג ביותר.
היות ואני מאמין, שכמו בכל תבשיל איכותי חייב להיות יותר ממרכיב עיקרי אחד (גם סטייק טוב דורש תיבול….), כך גם ביין איכותי – נדרש זן דומיננטי אשר לו אני מוסיף מרכיבים נוספים כדי ליצור את היצירה הסופית.
ב Touch by Fusion הזן הדומיננטי מאפיין את ארץ המוצא ומתובל בזנים נוספים, במינונים שונים וזאת כדי להגיע לשלמות המענגת הנכספת."

כשהלקוחות מבקשים ריזלינג עם פרי בולט, פחות מתוק ומתחנף, שמתאים לסטייק, נוסעים לריינהאסן ומכינים עבורם…
ריזלינג יבש מאזור ריינהאסן, גרמניה בציר 2016

אמרלד ריזלינג, זן ענבים מושרש בישראל ממנו נעשים עד היום אצלנו יינות חצי יבשים בלבד. בגרמניה מייצרים מזן הריזלינג קשת גדולה של יינות: יבשים, חצי יבשים ויין מבציר מאוחר.
היין החדש שייצרתי מורכב מ- 3 ריזלינגים מחלקות שונות .
כרמים: בוגרים, מאזור ריינהאסן שבגרמניה, אזור יין קלאסי בעל מסורת של מאות שנים. אזור הריינהאסן ידוע בהבשלה הטובה של כרמיו, אשר תורמים לעושר הארומטי של הענבים, אך עם זאת, שומרים על חמיצות גבוהה ומרעננת. הכרמים מתאפיינים במדרונות מתונים, המנוקזים היטב, אדמה קלה ועשירה בצדפים ומאובנים.
בציר 2016: הבציר של ענבי הריזלינג החל עם שחר של ה- 27 לאוקטובר 2016. הענבים נבצרו במצב "פיזיולוגי" מיטבי עם הבשלה מאד טובה, טעם פירותי ומאפיינים של ריזלינג מהאזור.
התוצאה של הטיפול המיוחד והקפדני והבציר הסלקטיבי – קבלת ענבים בהבשלה אחידה עשירים מאד בדקסטרוז טבעי. התסיסה נעשתה בטמפרטורה קרה של 15 מעלות עם שמרים מיוחדים להעצמת מאפייני הזן, ונמשכה כ-6 שבועות. בסיום, נשאר היין על שמריו עד מאי 2017.
על היין: צבע היין ירקרק שקוף ומושך. באף מאפיינים של אפרסקים ומשמשים בשלים. הגוף מרשים. הטעם עשיר במינראליות (בזכות האדמה העשירה בצדפות ובמאובנים), פרי הדר ולימוניות נעימה ומאוזנת. החומציות מעניקה רעננות בפה והסיומת ארוכההההה.
אחוז אלכוהול: 13%
יין לבן שיודע להתבגר בבקבוק
מעטים הם היינות הלבנים בעלי יכולת התבגרות , השתבחות בבקבוק.
רובם המכריע של היינות אותם משווקים היום אינם בעלי יכולות כאלה.
במהלך חיי היין הלבן בבקבוק מתחוללים תהליכים אשר משפיעים על צבעו, טעמו וריחו.
במידה ותהליכים אלו מוסיפים למורכבות היין ואיכותו – היין מתבגר ומשתבח . אני מעריך שהיין הזה יתבגר נפלא בבקבוק.



מודעות אחרונות בנושא: