לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

צימוקים מתארח: "פרויקט Wine Diplomacy"

מאת עדיאל מזרחי ("צימוקים - על יין ואנשים טובים") | 21/06/2024

"צימוקים – על יין ואנשים טובים"
צימוקים מתארח: "פרויקט Wine Diplomacy"

ביום שלישי האחרון התקיים אירוע מרגש בגלריית דובנוב בתל אביב בו חברו מבחר יקבים מקומיים אשר הושפעו כלכלית מהמלחמה לשגרירים, דיפלומטים, אנשי עסקים, באירוע תמיכה מיוחד ביקבי כחול לבן שלנו.
היה לי לכבוד להשתתף באירוע ואני מוקיר תודה לשירה גרנות ולאילנית צמח אשר יחד עם סשה רויטמן הובילו יוזמה מבורכת.
להלן מלוא הפרטים, שווה קריאה (תודה לקרן גביש מרימון כהן)
יקבי ישראל בצל המלחמה:
התנועה למאבק באנטישמיות השיקה מחלקה ייעודית לדיפלומטיית יין
"פרויקט Wine Diplomacy נועד לחזק את תעשיית היין הישראלית – ענף מפואר שנפגע קשות מאז פרוץ המלחמה"
מאז ה-7 לאוקטובר ספגה תעשיית היין המקומית בצפון ובדרום מכות קשות, ויקבים רבים, ביניהם יקבים מבוססים ויקבי בוטיק משפחתיים הצטרפו למעגל הנפגעים, ביניהם, מנהלי יקבים שנרצחו כמו במקרה המצער של יקב ניר עוז, וכאלו שקרוביהם או עובדיהם נחטפו, יקבים שנמצאים בקו האש ואף ספגו פגיעות ישירות, וייננים רבים שיצאו למילואים והשאירו אחריהם יקב משפחתי מיותם. במקביל, מרכזי מבקרים של יקבים בגליל, בגולן ובעוטף סגרו את שעריהם נוכח המצב, ופעילותם התיירותית מושבתת לגמרי מזה חודשים ארוכים. בתנועה למאבק באנטישמיות CAM זיהו את עומק המשבר, ויצאו ביוזמה להשקת מחלקה ייעודית לדיפלומטיית יין, שתסייע במינוף תעשיית היין הישראלית וכמובן לשיקום היקבים שנפגעו. לרגל השקת המחלקה, ערכה התנועה ביום שלישי האחרון (18/6) אירוע מיוחד לכבודם של יקבים "כחול לבן" בשיתוף איגוד לשכות המסחר בישראל-"יקבי ישראל בצל המלחמה", שמטרתו הייתה להציג מנעד רחב של יקבים מקומיים שהושפעו כלכלית מהמלחמה, להוקיר תודה לבעלי יקבים שהתגייסו לתרום לחוסנו של הענף החשוב הזה בשעת משבר, וגם לתת במה לתעשייה המפוארת שצמחה בעשורים האחרונים מהיקף פעילות של כ-20 יקבים בשנות השמונים לכ-400 יקבים פעילים – כיום.
במסגרת פעילות דיפלומטיית היין, מקיימת התנועה למאבק באנטישמיות בחודשים האחרונים מפגשי הסברה על ענף היין המקומי לדיפלומטים בחו"ל, מכניסה יין ישראלי לאירועים בבית הנשיא ולאירועים דיפלומטיים בפרופיל גבוה שהיא מקיימת ברחבי העולם, מתווכת להשתתפות יקבים ישראלים בתערוכות יין בינלאומיות נחשבות, נותנת ליקבים הישראלים במה גלובלית באירועים בינלאומיים שונים, ואף מארגנת חילופי משלחות של ייננים בין מדינות, כאשר אוסף היין הישראלי Israel Wine Collection-IWC- נמצא תמיד בחזית.
מי שמוביל את היוזמה הם סשה רויטמן, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות ומנהלת קשרי הקהילה של התנועה, "פיית היין" שירה גרנות. אחת המטרות שלהם, לדבריהם, היא "להנגיש לקהלים בינלאומיים את הנרטיב של תעשיית היין המקומית, סיפור של גשר בין ארץ ישראל העתיקה – לבין ה"סטארט אפ ניישן" של היום, עם מינוף טכנולוגיות פוד-טק חדשניות להחייאת גידול הגפנים בארץ".
באירוע ההשקה שקיימו בגלריה דובנוב בתל אביב, לקחו חלק שגרירים, דיפלומטים, אנשי עסקים, בעלי יקבים ואנשי יין, וביניהם השף אסף גרניט שגם חבר למיזם, שף רז רהב, סגן שגריר ספרד בישראל, נספח תרבות וכלכלה של שגרירות יפן, סגן שגריר אוסטרליה, סגן שגריר אוסטריה, שגרירת צ'כיה, שגריר קוסובו, שגריר אסטוניה, היינן דרור אנגלשטיין מיקב אנדרדוג, שהתגייס למילואים ודחה את שתילת הכרמים שלו לשנה הבאה, רז וגל פאוקר מיקב ניר עוז, בנו ונכדו של גדעון פאוקר ז"ל שהקים את היקב ונרצח במתקפת החמאס, האגרונום ד"ר שיבי דרורי מיקב גבעות ועוד רבים וטובים. מבין היקבים שהציגו באירוע – פינטו, יעקב אוריה, פלטר, כישור, עגור, נטופה, עבייה, טוליפ, נבו, לוטם, אמפורה, ויקב רקנאטי.
דרור אנגלשטיין, הבעלים של יקב אנדרדוג: "יין הוא תוצר של האדמה בה גדלים הענבים, של רוח המקום, של האנשים שמשקיעים בו. כשפרצה המלחמה גוייסתי למילואים, ונעזרתי בעובדי היקב, בחברים ובמכרים. אחד מהם הוא חבר קרוב מקיבוץ בארי שלשמחתי מצליח לייצר יין ולבנות את היקב שלו בבארי גם בתקופה הזאת. לתעשיית היין בישראל יש את הזכות והחובה להמשיך לייצר יין, ואנחנו מרגישים שגרירים בישראל בתקופה מורכבת כזו".
גל יניב, מנכ"ל יקב פלטר: "כמו כולם אנחנו מתמודדים עם השלכות המלחמה, אבל זה לא עוצר אותנו מלשתול כרמים ולהסתכל קדימה. במקביל, אנחנו ממשיכים לבנות מזקקה על גבול סוריה, וזה בראייתי הניצחון הפרטי שלנו".
רועי יצחקי, מנכ"ל יקב טוליפ: "ב-7 באוקטובר הלכתי למילואים – ואני שם עד היום, יחד עם עובדים נוספים מהיקב. ישנם כמובן יקבים דומים במצב דומה, דבר שגרם לפגיעה בעבודה השוטפת. מעבר לכך, הייתה פגיעה בכל ענף היין, לא היה מצב רוח באופן טבעי – והמסעדות כמובן גם הן לא פעלו. מעבר לכך, יש לנו כרמים בכפר יובל שגובלים עם לבנון ולא הייתה גישה אליהם מטעמים ביטחוניים. אבל אנחנו אופטימיים, ומאמינים גדולים ביקב שלנו בפרט ובענף היין הישראלי בכלל. אנחנו נשתקם וננצח".
סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות: "ענף היין הישראלי, כמו כל מדינת ישראל כמובן, וכמו היהודים בתפוצות שמתמודדים עם אנטישמיות שמגיעה לשיאים חדשים, ספג מהלומה בחודשים האחרונים. החלטנו להשיק מחלקה ייעודית לדיפלומטיית יין, שתסייע במינוף תעשיית היין הישראלית, תהפוך את הענף לשגריר מוצלח של ישראל מעבר לים, ולא פחות חשוב – תסייע גם לשיקום היקבים שנפגעו מדרום וצפון הארץ".



מודעות אחרונות בנושא: