תשמרו על הכוסות שלכם
תשמרו על הכוסות שלכם לא רק מאנסים אלא גם מהטיפוסים שמנסים להיכנס אליהן בחסות החוק. הם יעשו הכול להפוך את האלכוהול לאויב ולא אכפת להם אם מדובר בוודקה, בירה או יין:
פרסומאים
כמו כל יוצר, גם הפרסומאי זקוק לזה שכולם ידברו על העבודה שלו ומהר. העבודה שלו היא לקחת נושאים מורכבים, כמו מודעות להשמנת ילדים או לסכנות סם האונס ולזקק אותם לשורה אחת. כולנו ראינו מה יוצא מזה. הביקורת העיקרית על הסלוגן עם הכוס, הייתה שהוא מעביר את האחריות לקורבנות, אבל כאילו להוסיף חטא על פשע, הוא מציג את השתייה כפעולה מסוכנת ואת הכוס כמשהו שיהיה לך הרבה יותר קל בלעדיו.
מחוקקים
גם המחוקקים שמחים לקפוץ לכוסות שלנו ולהשתכשך במה שבתוכן. הם יודעים בוודאות שגודל אזהרת הבריאות על התווית, לא ישפיע כהוא זה על הצרכנים. אבל זה לא מונע מהם להשתמש בנושא כדי להשיג כותרת או שתיים. שרת הבריאות למשל תגביל בכיף פרסום של משקאות אלכוהוליים באינטרנט, בלי לבדוק איזה נזק זה עלול לגרום לתעשייה המקומית, שגם ככה מקרטעת, ואפילו בלי לברר אם יש לה סמכות לעשות את זה.
שמה ידה בכוס. שרת הבריאות יעל גרמן
צדקנים מקצועיים
לפני מספר חודשים ישבתי עם כמה חברים לדיון רדיופוני בנושא הרפורמה. כדי לאזן את חבורת השתיינים, הוזמן לאולפן מר יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. הבנתם? עבור אלה שצדקנותם אומנותם, אלכוהול, הוא משהו שצריך להילחם בו. בסוחרי סמים קצת קשה להילחם אבל היי, הנה מישהו שמייבא אלכוהול, מבשל בירה או עושה יין. יש לו כתובת? יאללה אפשר להיכנס בו. וגם לשלם קצת לפרסומאים.
זה לא ילך נגדם בקלות. הם חזקים, ערמומיים ועשירים. אני מקווה שהעתירה המשותפת שהגישו 25 גופים לבג"ץ, נגד הגבלת פרסום משקאות חריפים באינטרנט, היא התחלה של משהו. כי רק מאמץ משותף, יאפשר לנו לשמור על הכוסות שלנו כמו שצריך.